onsdag, mars 23, 2011

Happy face

Satt här förut och oroade mig över jobb i sommar, kollade runt på AMS och tänkte att jag kanske borde söka flera jobb. Var på intervju i Örebro i fredags och fick då besked att det kunde ta flera veckor innan dom ringer en om man fått jobb eller ej, då dom ska hålla i möten med olika enhetschefer osv. MEN så ringde den ena enhetschefen nu som var med och intervjuade mig och sa att dom vill ha mig i sommar!! Behöver väl inte ens nämna egentligen att mitt svar var ett stort JA?! Känns helt underbart skönt på flera plan..
1. Slipper oroa mig över pengar över sommaren
2. Jag får ÄNTLIGEN jobba med något som jag brinner för och tycker är roligt! Samt att jag får hjälpa andra människor.
3. Det kommer även vara mycket lärorikt. Alla möten med människor är ju givande och man lär sig något nytt hela tiden. Sånt gillar jag!

Det ska bli spännande med introduktion som kommer innehålla bland annat utbildning i hjärt- och lungräddning, det är ju faktiskt väldigt bra att kunna! Något som alla borde få lära sig egentligen när man tänker efter.

Var bara tvungen att få ur mig lite glädjekänslor! Ska på praktik i eftermiddag och slutar 22.00, men jag kommer be om att få gå lite tidigare så jag hinner med en buss hem. Tänkte först låna bil och åka in, men jag gillar inte egentligen att köra bil sent på kvällen när jag är trött.. något som jag måste träna på, att köra ensam längre sträckor sent på kvällarna. Det lär jag väl få mycket träning av nu i sommar, wihoo!

Inga kommentarer: