torsdag, januari 19, 2012

Tagit hem papper över helgen angående mammaledighet som jag och Patrik måste se över. Ska bestämma hur länge jag ska vara hemma så jag kan lämna in det till chefen sen. Verkligen jättesvårt att fatta ett sådant beslut innan jag fått papper från försäkringskassan som min förra arbetsgivare ska fylla i för att sedan se vad jag får i mammapeng. Men dessa papper får jag först i brevlådan om kanske 3 veckor eller mer.. och chefen måste ju få veta senast två månader innan jag går hem. 
Sen är det svårt ur ett andra perspektiv också att bestämma så långt i förväg hur länge man vill vara hemma, hur ska man kunna veta det i förväg? Jag kommer ju inte vilja åka till jobbet sen och skiljas från min lilla skatt. Men när jag går tillbaka till jobbet får ju Patrik vara hemma och jag vet att mina hjärtan kommer ha det så mysigt om dagarna! Fast jag kommer drabbas av separationsångest..
En annan grej jag måste bestämma är NÄR jag vill gå hem, hur länge jag tror att jag orkar jobba. Även detta är svårt att veta. Men i slutet av april är jag i v. 38, och efter det kan pyret ploppa ut när som helst, och innan förlossningen kan det vara skönt att få lite tid till att vila samt förbereda sig här hemma. Har tänkt ladda frysen med massa maträtter så det finns när tid och ork tryter i början till matlagning. Så i mitten av april kanske det är lägligt att gå hem, eller jobba april ut. Hmm.. vi får fundera på detta under helgen och ta ett beslut tillsammans.

Inga kommentarer: