söndag, mars 04, 2012

bebismagen

 v. 27 26+3
 v. 28 27+0
 v. 29 28+1
v. 30 29+0

Lite olika put på magen, beror antagligen på hur lilla pyret har varit placerad när korten tagits, samt hur uppsvälld min mage varit för dagen.
Har tyvärr börjat få lite bristningar vid kärlekshandtagen, jag hoppas att det inte blir väldigt mycket värre.. har även fått lite bristningar högt upp på insidan av låren, men dessa är placerade ganska osynligt för ögat. Men men bristningar får man ju räkna med när man väntar smått, inte mycket att göra åt! Har läst på om en behandling som ska vara effektiv mot bristningar som jag ska testa till hösten/vintern då det inte är att rekommendera att göra denna behandling på sommaren när man vistas i solen. 
Längtar tills pyret kommer ut nu! Dels för att jag vill träffa den livliga lilla krabaten därinne, men också för att det börjar bli jobbigt för kroppen att bära på all denna extra vikt. Ska bli väldigt skönt när man kan börja träna ordentligt sen och gå ner i vikt, och att kunna köpa kläder i sin vanliga storlek. Har kommit så mycket snygga kläder inför denna säsong som faller mig i smaken, som jag dessvärre inte kan köpa som gravid. Ska unna mig lite fina kläder sedan när jag blivit smal igen.. fast jag räknar med att det kan ta ett tag med tanke på all vikt jag lagt på mig. Tror tyvärr inte att jag tillhör den lyckliga skaran där vikten bokstavligt talat rinner av. Det graviditeten i sig väger kommer ju att försvinna av sig själv, resten får jag nog kämpa en del med skulle jag tro. Tur att hjärtat kommer i maj, perfekt årstid att gå långa promenader! Försöker gå ut och gå nu och njuta av det fina vädret när solen skiner för att motverka att gå upp massa mer i vikt, men det är svårt att motionera med foglossning och en busunge som trycker som sjutton på urinblåsan så fort jag rör mig, haha!
Ja detta är baksidorna med att vara gravid, alla positiva sidor överväger givetvis det negativa med hästlängder. Det är spännande att bära på ett liv i magen, nyfikenheten är verkligen stor inför att möta personen som växer inuti min mage. Vi är ivriga båda två här hemma och vill att veckorna ska gå fort nu för vi längtar så efter vårt lilla hjärta

Inga kommentarer: