onsdag, mars 14, 2012

Mina fötter kan ärligt talat ta sig nånstans. 
Igår när jag var med syrran till Marieberg gick jag in på en skoaffär och berättade om mina besvär och frågade om dom hade några bra inlägg till skorna, vilket dom hade. Kassörskan sa att hon inte hade använt sånt när hon var gravid och efter sin graviditet pajade hennes fötter totalt så hon inte kunde gå barfota ens, så hon tyckte att jag var klok som köpte mig inlägg. Jag slog till på två par och när hon talade om vad det skulle kosta höll jag på att tappa hakan, men fick betala och se glad ut ändå. La genast i ett par av iläggssulorna och kände på en gång skillnad, var otroligt skönt även om värken i fötterna inte försvann helt. 

Kan inte gå runt inomhus heller i strumplästen, får jätteont.. så det lutar dessvärre åt att jag måste köpa mig ett par ordentliga inneskor också. Skitkul att lägga pengarna på verkligen, men vad ska man göra. I slutändan är det värt det, inte kul om hela fotvalvet kollapsar för att man varit dumsnål (kanske det gör ändå om jag har otur, men måste ju göra det jag kan för att undvika att förstöra mina fötter).

Tur att Erika kommer hit på besök om en stund, får jag något annat att skingra tankarna på än värken i fötterna. 

Inga kommentarer: