tisdag, maj 22, 2012

3 veckor + 1 dag

Igår när Tilde blev 3 veckor gammal var vi på BVC för kontroll. Hon har gått upp från 3110g till 3625g och växt 3cm på längden och är nu 49cm lång. Dom växer verkligen fort dom små liven!

Igår köpte vi även en sån där bok där man fyller i uppgifter om sitt barn, födsel, utveckling och första året. Sen var jag tvungen att köpa lite nya kläder, kan ju tyvärr inte ha alla mina gamla sommarkläder.. särskilt inte underdelarna och jag kan inte gå runt i långbyxor i denna värme. Längtar så tills jag gått ner alla gravidkilon, men det kan nog dessvärre ta lite tid.. får ju inte träna för hårt nu i början, bara promenader. Läste att man bör vänta med löpträning tills efter 4mån efter förlossningen, segt. Men men, förr eller senare blir man smal igen, får leva med att vara mullig/småtjock ett tag. 
Skönt att värmen äntligen kommit i alla fall! Man blir piggare. Tänkte försöka sola lite idag för att slippa bli bländad av mina kritvita ben, men lillstrumpa fick magknip så det blev inget med det. Får nog satsa på brun-utan-sol istället, ska bara lyckas få tid över sen när jag väl köpt det för att smörja in mig med den.

Nu ska vi fortsätta mysa här, hoppas hjärtat slipper ha så ont i magen ikväll

Inga kommentarer: