onsdag, juni 13, 2012

Att hinna med

Helt sjukt vad svårt det är att hinna med saker när man har en liten snuttunge, och vad lång tid det tar ibland när man tänkt ta sig ut nånstans. Svårast är det att hinna med saker när Patrik jobbar shift och jobbar kväll varannan vecka. När Tilde väl är lugn och sover på dagen kan jag inte gå ut och gå t.ex. när jag själv vill, måste först se till att jag har lagat kvällsmaten klar så det finns på kvällen och matlåda till Patrik. Detta för att verkligen garantera att det blir någon kvällsmat överhuvudtaget, har hänt att hon vissa kvällar inte alls velat sova och varit vaken i timmar och bara vill vara i famnen. Efter att det är gjort och hon blivit matad osv kan jag börja försöka ta mig utanför dörren. Och har hon en dag som idag då hon är vaken och krånglar en del kom jag utanför dörren när klockan var efter 18. Men nu har hon sovit enda sedan dess så nu funderar jag på hur sjutton kvällen och natten kommer bli? Nu lär hon ju inte vara trött sen på ett bra tag. Igår var hon vaken 5h i streck på kvällen, vilket inte gjorde något då jag hunnit med allt annat på dagen. Nu börjar klockan snart bli sovdags för mamma och pappa (när han kommit hem) fast då kommer inte Tilde vilja sova. Känns inte som att det är någon idé att jag går och lägger mig nu heller, för hon borde vakna när som helst och vilja ha mat. Men jag skulle lätt kunna gå och lägga mig nu alltså.. vore underbart att få sova 8h i ett svep, men det tillhör inte vardagen och livet som spädbarnsförälder, och trots att man är ruskigt trött vissa dagar är det helt klart värt det. Min lilla älskling är det bästa som finns

Inga kommentarer: