torsdag, oktober 18, 2012

Efter att läkaren ringde i fredags för uppföljningssamtal ang. Tildes mage och jag sa att det blivit bättre med blodspår i bajset har det blivit värre. Och under det samtalet tyckte jag inte att vi fick så mycket hjälp med varken hennes mage (för det var ju inte helt bra när läkaren ringde heller.) eller det här med att hon inte tål gröt, och sen att hon tappat på viktkurvan. SUCK. Fattar inte varför doktorn tyckte att jag skulle ge Tilde gröt ändå när jag klart och tydligt sa att hon kräks som tusan när hon får det, varför ska jag då fortsätta med det? Det hjälper ju inte henne att öka i vikt när hon kräks upp allt maginnehåll. Man ger ju inte en vuxen människa något den mår dåligt av och inte tål, varför ska man då tvinga i en bebis något den blir dålig av? Efter att jag sa att jag minsann inte tänker ge henne något hon inte mår bra av sa han att vi tar ett glutenprov, så det får vi svar på nästa vecka. Förstår inte heller varför jag ska fortsätta äta mjölkproteinfritt hela amningstiden när magen inte blir bättre på henne, vore det mjölkproteinet som spökade hade det varit bättre nu.
Fick ringa barnmottagningen idag igen eftersom det nu kommer blod i varenda bajsblöja, både svart och rött blod. Så har det inte varit tidigare. Plus att när vi vägde henne igår på BVC hade hon gått ner i vikt istället för att öka.. känns ju inte jättekul precis när vår BVC sköterska sist sa att hon tappat en kurva och inte får tappa mer. Men igår fick vi tyvärr inte träffa vår ordinarie sköterska, däremot var ju en läkare där också eftersom vi var på 6 månaderskontrollen och båda två sa att det inte var någon fara att hon gått ner i vikt. Tycker man får väldigt dubbla budskap. Sköterskan på barnmottagningen tyckte inte heller att Tilde på 14 dagar borde gå ner i vikt, utan hon ska ju öka (sen sa även hon att det nog inte är någon fara, men det ska ju gå åt andra hållet). Nu kommer väl den där läkaren tycka jag är en riktig tjatmorsa på måndag när han ringer upp igen, men jag vill ha ett svar på vad det här beror på! Är riktigt påfrestande att inte veta orsaken. 

I övrigt mår hon bra och är en glad liten tjej för det mesta

Imorgon ska jag till frisören, äntligen! Ska bli så skönt att slippa se ut som sju svåra år i skallen. Uppiggande också att göra något bara för mig, behöver det.

Inga kommentarer: