fredag, mars 22, 2013

beach 2013

Snart är det beach 2013, och jag måste komma igång att träna upp kroppen efter graviditeten. Jag har tappat alla gravidkilon plus nästan 1,5kg till (men det pendlar lite), trots det så ser jag större ut nu än innan graviditeten tycker jag. Jag har tappat mer kilon runt lår och rumpa, samt att magen är otränad och kärlekshandtagen är envisa rackare. Behöver träna upp bålstyrkan framförallt och tighta till kroppen överlag, förutom överkroppen som får mycket träning av att lyfta och bära Tilde så armarna är starka.

Har försökt börja lägga om kosten nu i alla fall, jag äter för lite i normala fall så jag har börjat skärpa mig med mellanmålen så jag får i mig tillräckligt med proteiner. Har även tänkt göra ett eget träningschema och vid fp/löning ska jag köpa en pilatesboll.
Det största hindret just nu är min kassa sömn, har sovit så dåligt i snart 3 månader att kroppen och knoppen är helt slut. Tilde sover för det mesta hela natten och vaknar vid kl 5 för mat, så om jag bara kunde sova normalt skulle jag få lagom många timmars nattsömn. Nu känns det tyvärr som att kroppen har en del sömn att ta igen, kroppen är ju finurlig på det viset.. den sömnen den förlorar behöver den helst ta igen. Hur nu det skulle gå till vet jag inte :)
Ett annat hinder från träning när sambon inte är hemma är att Tilde just nu är i en klängig och gnällig period, hon vill ha min uppmärksamhet varje sekund helst plus att hon vill sova middag 2-3ggr per dag, och jag måste oftast ligga bredvid 99% av gångerna. Får försöka hinna med ändå, får väl träna efter att hon somnat för natten även om jag är supertrött.
Sen är Tilde inte superförtjust i att sitta i vagnen heller, annars kunde hon vila middag i den och jag skulle få lite motion. Hoppas det blir bättre när våren kommer på riktigt och hon slipper åkpåsen och alla jobbiga kläder, kanske tycker hon bättre om det då. 

Nåväl, det finns inga ursäkter eller hinder egentligen. Gäller bara att lägga upp träningen på ett sätt som passar in i våra rutiner. Allt går ju bara man vill! Jag måste se möjligheterna och inte hindren. Jag är ju envis som en åsna så det vore ju fan också om jag inte kunde få till det här, det SKA gå.
 
Längtar så till våren nu och barmark så jag kan intervallträna och jogga i spåret igen. Håller mina tummar att våren snart är påväg på riktigt. 

Inga kommentarer: