lördag, januari 15, 2011

Idag tänkte jag nästan banga mitt träningspass jag tänkt utföra idag, men jag tog mig själv i kragen. Man får ju ingen kondition av att inte röra på sig, och inte blir man fit heller för den delen. Men det kan vara riktigt jobbigt ibland det här med motivationen får jag lov att erkänna, fast det är bara att bita ihop & köra! Mjukstartar ju nu dessutom, har en tendens att bli sjuk annars för när jag väl bestämt mig att nu ska jag få bra kondis, går jag ut för hårt från början och lyckas dra på mig nåt skit så jag ligger sjuk typ en vecka.. och efter det har motivationen dalat ordentligt.
Vill verkligen komma igång med träning nu och ligga i med det, alltså inte tappa motivationen och sluta. Man blir ju mycket piggare och får bättre immunförsvar av att hålla sig i form + att man får en snygg kropp också!
Har alltid beundrat människor som sportat mycket och haft det som hobby & rutin, själv har jag alltid känt att det varit jobbigt att ha vissa tider då jag ska göra ditten eller datten.. det brukar göra att jag känner mig låst och att det blir som ett måste, då tappar jag sugen på en gång och tycker bara att det är jobbigt. Så det gäller att jag tränar på mina egna villkor och kanske inte låser mig till vissa dagar, bara jag kör antalet dagar jag bestämt mig för sen får jag lägga upp det bäst jag vill.
Gillar ju dessutom inte att träna på gym heller, känner mig obekväm i situatuonen.. men när jag väl har kommit över den "spärren" samt fått bra kondition kan det nog bli roligt!

Nu ska jag ta ut maten ur ugnen och äta lite, inte speciellt hungrig egentligen men äta måste man ju.

Inga kommentarer: