torsdag, februari 17, 2011

Min lägenhet var tydligen lite poppis. Men imorse hörde en av sig som ska komma om någon timme som väldigt gärna vill ha den och som fått klartecken från banken. Så om personen inte ändrar sig efter visningen säljer jag den på en gång, gav nämligen första tjing. Jag flyttar gärna ut så fort som möjligt och personen i fråga behöver lägenhet så fort som möjligt! Dessutom har jag sjukt mycket skolarbete som jag inte hinner med riktigt, och ska jag ha flera visningar och dra ut på detta hamnar jag ännu mer efter + att jag har VFU två dagar i veckan.. Jag känner mig lite taskig när folk hör av sig, men samtidigt måste jag tänka på vad som är smidigast och bäst för mig. Jag och älskling ska ju på visning på måndag också, och OM inte så många där är intresserade och vi ska kunna köpa den måste jag ha fått en köpare till min först. Så det är av flera anledningar jag gärna gör en deal så fort som möjligt. Jag trodde dessutom inte att så många skulle höra av sig då jag har sett flera lägenheter ligga ute på blocket ganska länge nu, och då jag hört att februari kan vara en seg månad att sälja lägenheter på.
Jag är inte heller ute efter budgivning, jag har redan begärt så mycket så att jag inte går i back, blir plus minus noll om jag räknar med att jag satt in ny spis.
Jag håller verkligen tummarna nu att jag får den såld idag! Eller idag blir det ju inte helt och hållet, köparen ska först godkännas av föreningen men det brukar inte vara några problem och sedan ska kontrakt skrivas.
Hur det än blir så lär jag ha fullt upp den närmsta tiden.. Kommer bli skönt när flytten är gjord, först flyttar jag in hos killen så flyttar vi till något gemensamt sen. Så det blir lite slit och släp med alla saker, men det är det värt när man väl kommit iordning.
Jag har bara flyttat två gånger i mitt liv, flyttade första gången när jag skulle börja sista året på gymnasiet då vi flyttade från mitt barndomshem och sen har jag flyttat till eget.. trots att jag inte flyttat mycket tycker jag att det är riktigt slitigt och begriper inte hur folk orkar flytta hur många gånger som helst, som en del som tvingas flytta fram och tillbaka mellan olika ställen pga andrahandskontrakt osv. fasen beundransvärt att folk orkar.


Ne nu ska jag äta något och vänta, känns lite pirrigt! Blir alldeles upprymd och förväntansfull över att jag kanske får lägenheten såld!!

Inga kommentarer: