onsdag, februari 16, 2011

Gastroskopin igår gick bra, bättre än väntat. Det som var mest obehagligt var nog bedövningssprayen i halsen jag fick ca 5min innan, det kändes som att hela halsen och tungan svullnade upp och att det inte gick att svälja. Men efter en stund släppte det värsta obehaget som tur! Sen fick jag en kanyl i handen (eller vad det heter) där dom sedan sprutade in lugnande. Först fick jag lägga mig på sidan och bita på en grej, sen sprutade dom in lugnande och sa åt mig att andas lugnt och låta det värka.. sen har jag ingen aning om när dom stoppade ner slangen med kameran. Allt kändes som ett töcken, som mellan dröm och verklighet ungefär. Jag har små bilder av att jag kollade på bildskärmen litegrann, men jag vet inte om jag bara drömde att jag gjorde det? Sen kommer jag ihåg att jag fick massa kväljningar och att det var obehagligt, men mycket mer än så minns jag inte.
Fjantig som jag är hade jag mamma med mig, och hon sa att jag hade legat och sparkat, antagligen när jag låg och hade kväljningar. Vet inte om jag ens minns när dom rullade ut mig från rummet till det andra rummet där jag fick vakna till.

Tror jag vaknade till från mitt töcken ganska snabbt, pratade med mamma och hon frågade om jag var full haha så jag antar att jag sluddrade en del. Sen valde jag att resa på mig ganska så snabbt ändå och gå därifrån, vinglade litegrann till en början men sen gick det kanon!
Käkade sen lunch med mormor, mamma och syrran då syrran fyller år idag. Sen fick hon välja födelsedagspresent! När jag kom hem var jag så trött att jag sov i över 3h som en liten gris.
Summa sumarum gick det riktigt bra, inte alls så farligt som jag föreställt mig. Men jag antar att jag fick en ganska hygglig upplevelse tack vare det lugnande medlet dom sprutade in, utan det hade det nog inte varit lika trevligt. Plus att jag fick väldigt trevliga sjuksköterskor + student samt en trevlig och lugn läkare, det tror jag gör ganska mycket.

Inga kommentarer: