fredag, april 22, 2011

Har äntligen fått tummen ur och försöker komma i form. Har velat det så länge men inte haft tillräckligt med motivation för att ta tag i träningen, men nu när vädret är så fint är det ju underbart att vara ute och ta långa promenader osv. För två veckor sedan gav jag mig fan på att jag skulle ta en promenad varje dag den veckan, sen började jag promenera bort till ett spår där jag kört intervaller några gånger, och idag orkade jag för första gången jogga hela spåret utan att stanna (2,2km). För att vara jag är det bra gjort då jag inte ens orkade jogga 2,2km när jag gick på gymnasiet haha! Men sen tror jag också att jag har varit mer envis nu också + att jag valt det själv. På gympan i skolan var det ju inte precis självvalt, och så fort man tvingas göra något som man inte har lust med blir det tyngre att utföra.
Fast jag ska inte sticka under stolen med att det var jobbigt att jogga dessa 2,2km! Men så fort man fått in rätt flås går det lättare. Skulle däremot vilja ha ett par andra skor, fast jag antar att dom jag har från nike som är i goretex är väldigt slitstarka och bra egentligen.. men jag vill ha ett par som känns lite lättare på foten, mer barfotakänsla. Fortsätter jag vara duktig kan jag köpa mig ett par när jag ska till Sthlm någon gång i maj (hoppas det blir av).

Fast ja, ska man komma i form kanske man borde äta mindre godis och dra ner på kolhydraterna litegrann.. men å andra sidan tycker jag att man måste få unna sig i livet också och äter man måttliga mängder godis på helgen så tycker jag att det är okej. Fan vad tråkigt livet skulle vara om man satte upp massa förbud över vad man får och inte får äta.. för MIG skulle livet kännas tråkigt då iallafall. Man lever ju bara en gång så man vill ju njuta av livets goda under tiden.

Inga kommentarer: