onsdag, maj 25, 2011

Borta bra, men hemma bäst

Helgen i Stockholm var riktigt trevlig, shopping & massa god mat! Kan verkligen rekommendera Wasahof för er som gillar skaldjur och fisk. Maten var underbar, likaså desserten + att personalen var trevlig.

Lika skönt som det är att åka bort någon helg ibland, lika skönt är det att komma hem! & om exakt en vecka får vi nycklarna till nya lägenheten. Så idag beställde vi tapeter till sovrummet.. det var en pärs. Fick en sjuhelvetes beslutsångest, tur att min kille har massor av tålamod med mig. Efter många om och men bestämde vi oss iallafall, skönt! Men jag hade allra helst velat ha en annan tapet men den kostade 1000kr per rulle, vilket var lite väl saftigt.. bara fondtapeten skulle kosta över 3000kr då mönsterpassningen var lite bökig så det skulle bli massa tapet över. Hade nog behövt minst 4 rullar pga det. Sen är det inte så kul att tapetsera upp en svindyr tapet med jobbig mönsterpassning när man inte är så bra på att tapetsera. LÄNGTAR tills nya lägenheten är fixad och klar, ska bli så kul!

Häromdagen var jag även på introduktion på nya sommarjobbet, ska även iväg på tisdag för en heldag med introduktion. Sen börjar jobbet på riktigt den 13 juni med utbildning osv. Så på fredag när jag och älskling ska till Örebro för att fixa lite ärenden tänkte jag hoppa in på USÖ och fixa mitt passérkort. Det ska bli spännande med ett helt nytt jobb, pirrigt och nervöst men mest kul!

Igår lämnade jag även in uppsatsen för seminariet som är på måndag. Det är nervöst om något. Är beredd på att bli grillad, i detta läge förbereder jag mig hellre på det värsta och skulle det gå bra blir det en bonus!

Nu ska jag återgå till TV:n och vänta på att min fina ska sluta jobbet.

Inga kommentarer: