onsdag, januari 04, 2012

Känns som att graviditeten följer gravidappen ganska precis. Typ att brösten kan börja läcka råmjölk.. jo tack. Vilken tur att jag ropade in amningsinlägg för 1:- på tradera, kanske får användning för dom tidigare än jag tänkt mig. Och ryggen då, den börjar också ömma. Så får tänka mig för hur jag sitter och ligger nu så jag inte gör det hela värre, för än så länge är det inte så farligt *peppar peppar*.

Idag fick vi en resesäng av en arbetskamrat, så himla snällt! Bra att ha om hjärtat ska sova över hos far- eller morföräldrarna eller om man helt enkelt ska resa bort.

Patrik fick lite fart på oss häromdagen (även om det var han som gjorde mesta ska jag erkänna) så vi börjar få ut grejer ur kommande barnrummet nu så vi kan börja renovera snart. Älskling blev lite stressad i helgen och sa att vi måste börja komma igång snart innan jag är höggravid. Väggar ska fixas, taket ska målas, runt garderoberna och dörrkarmen + ev. måla om fönsterkarmarna också. Sen blir det väl nya lister, men golvet låter vi bli. Kommit fram till att det är dumt att lägga in ett helt nytt golv som antagligen ändå blir förstört sen av en liten busunge. 


Ne nu ska jag fortsätta att njuta av lite svensk musik. Har SVT1 på där det visas Eldkvarn på Cirkus, där andra svenska artister deltar som bland annat Winnerbäck, Håkan, Moneybrother m.fl.
Trist att Winnerbäck och Kent ska gästa PIP just i sommar när jag verkligen inte kan gå, MEN jag är ju mycket hellre hemma med mina älsklingar, såklart. Inget svårt val! Bra musik finns kvar, nybliven mamma och småbarnstiden får man inte igen så bäst att passa på att njuta av den tiden

Inga kommentarer: