onsdag, januari 25, 2012

Något jag ogillar är saker som ska vara så krångliga som möjligt, som t.ex. när man behöver få ersättning från försäkringskassan. Har aldrig behövt det tidigare men nu måste jag ju ha föräldrapenning när bebisen kommer, och även innan det måste jag skicka in ansökan om graviditetspenning p.g.a. att mitt arbete utsätter mig och bebisen för risker. 
Hade gärna velat jobba annars så länge jag bara orkar, men om något skulle hända bebisen i magen skulle man ju aldrig kunna förlåta sig själv för det. Så ska boka in tid med min chef för att ordna med papper + att jag måste ta kontakt med min gamla arbetsgivare då jag inte arbetat på mitt nuvarande jobb i 6 månader än. Ringde försäkringskassan och frågade hur jag ska gå till väga. Eftersom jag har för avsikt att jobba kvar på mitt jobb behöver min gamla arbetsgivare fylla i papper som styrker att jag tidigare haft rätt till sjukpenninggrundande inkomst för att jag ska få min ersättning. Så det blir att skicka in flera papper till flera olika ställen inom försäkringskassan. 
Ska även få mitt moderskapsintyg på fredag när jag ska till barnmorskan, vilket är bra för det måste jag också ha och skicka in. 
Blir minsta lilla papper fel eller att man fyller i det med fel färg på bläckpennan är det ju kört, då måste allt göras om. Det ska inte vara enkelt att fylla i och skicka in papper!


Känns ju riktigt tråkigt faktiskt att behöva gå hem tidigare än vad jag tänkt mig, men jag har ju inte bara mig själv att tänka på i det här fallet och lilla hjärtat är ju självklart det viktigaste.

Inga kommentarer: