måndag, januari 23, 2012

Så är det dags att möta saxen imorgon och jag vet inte alls vad jag ska ta mig till med mitt hår. Det som är slitet måste givetvis bort. Men sen vet jag inte om jag ska stanna där eller om jag ska ta lite till? Typiskt I-landsproblem.
En del av mig vill ha kvar det långa och fortsätta spara, en annan är trött på det tråkiga håret och vill göra något nytt. Är bara rädd att jag ska ångra mig, för det har tagit lång tid att få håret så långt som det är nu. Hade jag haft tjockare hår hade jag definitivt valt att fortsätta spara.. för det är fint med långt, tjockt hår. Jag tycker väl inte riktigt att mitt hår är så där tjockt och fint som jag vill ha det för att ha riktigt långt hår. 
Sen har jag alltid varit emot långt, trist hår.. tills jag själv lyckades spara ut det vill säga, för nu är jag feg som attan att göra mig av med det trots att jag vet att det växer ut. Förr kunde jag gå in till frisören och låta dom göra vad dom ville med mitt hår utan att bry mig, nu har jag blivit ett tråkigt kontrollfreak gällande håret, faktiskt. 
Får kanske helt enkelt bara klippa det som behövs imorgon och fundera vidare på vad jag ska göra med svallet, för att inte göra något som jag sedan blir missnöjd med. Tråkiga jag..

Inga kommentarer: