onsdag, februari 15, 2012

Nu bär det snart iväg till jobbet för kvälls och nattjobb! Sen imorgon efter jobbpasset blir det bråttom hem för att göra sig iordning inför en tripp till Marieberg med syster, mamma och mormor. Inte sett syrran på ett tag så det ska bli kul! 

Får väl se om jag får någon kommentar om hur STOR jag blivit, då magen var väldigt mycket mindre sist jag träffade systeryster! 
Men att få kommenater om magstorleken börjar ju bli vardag, gärna något folk kommenterar.
Och ja jag erkänner att jag börjar tycka att det är fruktansvärt irriterande. Jag tar inte illa upp av det, men det är tröttsamt att höra från både kända och okända människor att man typ är enorm. No kidding? Det har jag inte märkt... Det är oundvikligt att känna av det då det börjar bli jobbigt att ta på och av sig skorna bland annat, eller hur svårt det är att överhuvudtaget böja sig ner.
Folk har ju väldigt mycket att kommentera om till gravida kvinnor har jag märkt. Dom som har liten mage får väl säkert höra det tusen gånger om "oj vad liten du är, inte ska du väl ha snart? oj oj.." och har man en stor putmage får man höra det "jaha du ska inte föda imorgon? Oj då..". Kvinnor som själva varit gravida borde veta hur jobbigt det blir med alla kommentarer och även att alla graviditeter är olika! Magstorleken beror ju på många olika orsaker; kroppsbyggnad, hur bebisen ligger, om man är svullen etc. Det finns liksom inga rätt eller fel.
Folk kommenterar ju i välmening, men det är ändå tröttsamt. "Åh är du säker på att det inte är två stycken där inne?" 

Ja jag kan väl bara hoppas att dom inte missat en liten bebbe därinne så jag inte får världens chock senare ;)

Inga kommentarer: