lördag, mars 24, 2012

55 dagar kvar

v.33, 32+0 idag! 55 dagar kvar, 80,4% av graviditeten har passerat och nu är det bara 7 veckor kvar till v.40, och lite mer än 7 veckor kvar till bf.
En del säger att dom tippar på att jag kommer att få tidigare, och visst lite tidigare har jag inget emot, fast jag vill att lilla hjärtat ska vara färdigbakad och redo! Så i slutet av april får hon dyka ner om hon känner för det, innan dess vill jag ha henne kvar inne i magen. 
Jag föddes ju själv i v.34, vilket inte var så kul för mina föräldrar som fick åka in till Örebro varje dag den tiden jag låg i kuvös. Så jag hoppas att lilltjejen inte brås på sin mamma och att hon vill stanna kvar i magen åtminstone 4 veckor längre än så. Blir ju lite nojig då det kan vara ärftligt att födas för tidigt.. men min mamma och pappa höll på att flytta mitt i allt och mamma tog det inte lugnt direkt utan höll på att renovera m.m. vilket kan ha haft en utlösande orsak till att hennes förlossning startade tidigt. Jag tänker därför se till att ta det lugnt och lyssna på kroppens signaler. Jag blir med andra ord inte mycket till hjälp när det gäller renoveringen av barnrummet, tyvärr. Assistera är väl det jag kan göra, men dom tunga grejerna som tapetsering och målning blir för bökigt.. kan ju knappt inte böja mig ner med denna mage, har fullt sjå att bara knyta skorna!
Idag när jag gick min dagliga promenix avundades jag dom som kunde springa smidigt runt spåret. Ska bli så härligt sen när jag också kan göra det, när jag kommit i form igen (även fast det lär dröja ett tag) och kroppen orkar med träning. Egentligen längtar jag nog först och främst efter att inte vara så otymplig och kunna utföra dagliga sysslor utan stånk och stön. Nu är det inte lång tid kvar

1 kommentar:

Maja B sa...

Kämpa på <3