torsdag, april 12, 2012

dags för en update

Har inte haft lust att uppdatera fast jag har haft all tid i världen.
Sammandragningarna fortsätter att komma, men inte lika regelbundet som tur är. I lördags fick vi åka in för kontroll på förlossningen i Örebro efter att jag haft sammandragningar regelbundet hela dagen som kom var 6-8 minut. Allting såg bra ut! Livmodertappen var 2,5cm lång, vilket var gränsfall sa läkaren, och att om den hade varit kortare hade dom ev. gett mig något för att försöka stanna upp sammandragningarna. Antar att det var det hon menade med gränsfall? Förstod inte riktigt vad hon menade. Helt sluten var jag i alla fall så det var ingen fara, bara åka hem och vila och prova med alvedon. Hur som helst så gör dom inte särskilt mycket för att stoppa en ev. förlossning då jag ändå är så långt gången. Hjärtat klarar sig bra om hon skulle vilja komma nu.


Häromdagen fick jag även åka på en extra kontroll till barnmorskan då jag kvällen innan hade migrän med synrubbningar + att jag börjat samla på mig vätska. Hon hittade lite spår av protein i urinen, men blodtrycket låg inom det normala även om det var något högre än vad jag brukar ha. Ska följa upp detta på nästa besök, men förhoppningsvis är det ingenting!
Nåväl, summan av kardemumman; vila. Och höra av mig om jag börjar må dåligt. 
Är ganska trött på att vila nu, samtidigt är jag otroligt trött i kroppen också så jag orkar inte göra så mycket om dagarna. Men det är just valmöjligheten, att jag inte har så mycket annat att välja på som gör mig frustrerad. Inte många veckor kvar nu, skönt.


Nu börjar det gå framåt i barnrummet också! Patriks mamma har hjälpt till med att börja sätta upp renoveringstapeten, så det ska dom fortsätta med i helgen. Sen är det bara målning av tak, väggar, element och ev. måla dörrkarmen och runt garderoberna. Ska hämta garderobsdörrarna idag som varit inne på spraylackering! Sen är det bara att inreda lite smått, ingen brådska då hon inte kommer använda sitt rum än på ett tag, men det ska bli skönt att få alla hennes saker och kläder samlade i ett rum. Få lite ordning här hemma helt enkelt. Det tar sig, sakta men säkert!

Inga kommentarer: