onsdag, april 04, 2012

Igår under dagen kände jag inte av någon mensvärk och tyckte att det kändes bättre.. och vad gör jag då? Plockar lite här hemma givetvis, vilket jag kanske inte borde ha gjort för sen drog sammandragningarna igång på eftermiddagen och kvällen och kom väldigt tätt. Ringde förlossningen som sa att jag skulle vila och se om det blev bättre, vilket det blev. Men inatt vaknade jag av mensvärk igen, fast denna gång gjorde det ganska så ont. Började nästan tro då att vi skulle bli tvungna att åka in till Örebro, som tur var gick det över. Har dock känt av det imorse och en hel del sammandragningar. Var hos min barnmorska idag på vanliga kontrollen och hon sa att jag ska ta det lugnt, inget städ och plock med andra ord. Börjar sammandragningarna göra ont eller om jag får som inatt och det inte ger sig måste vi åka in till Örebro för att kolla upp det. Skulle bebis vilja komma nu sa hon att dom ändå inte gör något för att stoppa det då det inte är alldeles för tidigt, men jag vill ju att lilla pyret ska vilja stanna kvar inne i magen i lite mer än två veckor till för då får jag föda på förlossningen här. 
Allt såg bra ut på kontrollen, magen har växt 2 cm sen sist och nu har pyret vänt sig och ligger med huvudet nedåt. 

Ne om jag skulle försöka sova en stund, sovit jättedåligt inatt. 

Inga kommentarer: