måndag, juli 16, 2012

11 veckor gammal

Varit på BVC idag med lillskruttan för att kolla vikt och längd. Nu väger hon 4855g, är 55cm lång och huvudomfång 37,5cm. Idag blir hon 11 veckor, min stora lilla tjej! Satt och tittade på bilder igår från när hon var nyfödd fram tills nu, blev alldeles tårögd. Hon växer ju så himla fort.
13h gammal

Så BVC besök har hunnits med hittills idag, och imorse var jag ute på morgonpromenad när mina hjärtan låg och snarkade. Vill verkligen bli av med sista kilona nu, och eftersom jag slarvat senaste 2v har vågen stått still. När jag gått ner några fler kilon ska jag unna mig lite nytt till garderoben hade jag tänkt. 
Är ju ganska fint väder idag så jag vill egentligen gå ut och gå igen, fast denna gången med Tilde, men fick sån ihärdig yrsel som inte vill ge sig och som resulterat i illamående så jag orkar nog inte gå ut tyvärr. Tar nya tag imorgon! Huvudsaken är att jag klarar mitt mål jag satt upp denna vecka, måste gå minst 3mil. Vilket inte alls är särskilt långt, men det är längre än vad jag gått senaste tiden på en vecka så det kändes som ett rimligt mål ändå. 3 mil klarar jag att komma upp i om hon inte alls vill gå ut på promenad någon dag, eller om vädret strejkar totalt. Igår var jag och Patrik ute på promenad ändå trots regnet. Fick gå in igen och byta kläder bara efter att himlen hade öppnat upp sig totalt.

Kanske skulle krypa ner bredvid Tilde en stund och vila. Om hon inte vaknar när jag smyger mig ner i sängen vill säga.

2 kommentarer:

johanna-tvillingmamma sa...

åh, det gjorde jag med för några dagar sedan. Tittade igenom alla kort och videoklipp. Det går lite läskigt fort! kram

Emma sa...

Ja det går verkligen läskigt fort. Både roligt och lite vemodigt på samma gång :). Kram