måndag, juli 16, 2012

Vad tiden går fort (slås verkligen av hur fort tiden går när man har en liten).
Vad mycket som hunnit hända på 2 år, och bara massa bra saker!
Träffade Patrik sommaren 2010, det hade jag aldrig trott några månader innan att jag skulle träffa en så underbar kille som jag dessutom skulle skaffa barn med. Med tanke på vilken otur jag haft med killar förr vågade jag nog aldrig hoppas på att jag skulle hitta den rätta och få barn innan jag hunnit bli 25.
Vi flyttade ihop 2011, först flyttade jag in till honom sen hittade vi en gemensam bostad och flyttade in i vår 3:a på sommaren. Jag blev klar med 3års studier på universitetet, fick ett roligt sommarjobb som gav mig massa nya erfarenheter. Stod sedan arbetslös en kortare period, fick ungdomsjobb på arbetsförmedlingen och under tiden jag jobbade där ringde dom från mitt nuvarande jobb och bad mig komma på intervju. Trots över 100 sökande var det jag som till slut fick jobbet, härlig egoboost! Var dessutom redan gravid då jag fick jobbet så ett fast jobb (som jag dessutom väldigt gärna ville ha) var välkommet. Dessutom tog chefen det himla bra när jag berättade det, och alla på jobbet har stöttat mig under graviditeten och varit mycket positiva.
Och nu sitter vi här, jag och Patrik med en underbar liten dotter ungefär 2 år efter vi blev tillsammans. Rätt så fantastiskt om jag får säga det själv :)
Visst har det gått fort allting, men träffar man den rätta så varför vänta? Man lever bara en gång och tiden vi har här är begränsad, lika bra att leva livet fullt ut, så som man vill leva det. 


Inga kommentarer: