måndag, augusti 06, 2012

Blev helt sänkt i förmiddags pga allt hår jag tappar nu alltså, inga små mängder precis. Nog för att många tappar hår efter en graviditet, vare sig man ammar eller inte, så är det inte kul att tappa så här mycket hår. Fortsätter jag tappa så här mycket kommer jag snart få kala fläckar.. men Patrik åkte och köpte Priorin till mig idag, så jag hoppas att det ska hjälpa.
Skulle behöva gå till frisören och färga håret och klippa mig (ser förjävlig ut i skallen), men vill verkligen inte greja med håret för mycket just nu så jag avvaktar lite. Kommer ju kanske få klippa av mig allt om jag fortsätter tappa hår i den här takten. Det känns riktigt surt, har sparat håret i fyra år för att få det så här långt. Men det är ju inte så mycket att göra åt saken. Vet ju att jag passar i page då jag haft det förr, men jag tycker verkligen om mitt långa hår. Innan jag fått så här långt hår kunde jag inte för mitt liv begripa mig på hur folk kunde vara så fästa vid sitt hår att dom aldrig vågade prova något nytt eller klippa sig, nu har jag en helt annan förståelse. 

Några timmar hos Sofia och lilla gosungen Nora muntrade i alla fall upp mig idag och gjorde mig på bättre humör. Man kan ju inte bli annat än glad när man umgås med dom och får pussar av söta Nora.  

Och man kan inte bli annat än glad när man får ett sånt här leende av mitt lilla hjärta
 

Inga kommentarer: