måndag, september 24, 2012

Nu är min bil såld, första spekulanten som kom och kollade på den ville ha den. En lättnad att inte stå med tre bilar, räcker gott och väl med två. Skönt att det gick så snabbt också, la ut annonsen igår kväll. Blev terroriserade av massa telefonsamtal då vi först inte dolde numret i annonsen, tog inte lång stund innan vi kom på att det nog var bäst att göra det (7 samtal på 5 min). Sen blev det full aktivitet i mailen istället, men det var skönare för då kunde man svara i sin egen takt. Lärdom av detta, lägg aldrig ut numret synligt på en annons på blocket!

Har bestämt att jag ska försöka ta mig iväg till frisören inom några veckor då jag uppenbarligen börjar bli så gammal att jag fått gråa hårstrån på vissa ställen! När hände detta?! + att jag ser överjävlig ut i skallen ändå så känslan man får när man ser sig själv i spegeln blir ju inte bättre av gråa hårstrån i utväxten precis.. Men det gör ju inte så mycket, färgar ju håret ändå. Nu är bara frågan vad jag ska hitta på med håret? Ska jag klippa av det en bit, eller behålla längden? Har världens beslutsångest. Håret börjar kännas risigt och jag har tappat en hel del, tycker att det börjat bli tunnare och glesare framme vid hårfästet p.g.a. håravfallet. Håret kommer ju tillbaka sen igen, men vet inte om jag vill ha långt hår som är glest och risigt. Vill samtidigt inte ha för kort hår heller. En lång page har jag funderat på, men vågar jag klippa av så mycket? Kan inte någon annan bestämma åt mig? 
Om någon har förslag på vad jag ska göra med håret är ni välkomna med dom :).
Lugg går däremot bort, ångrade mig senast jag klippte lugg.
Tråkigt bara att det inte går att ha håret utsläppt numera då Tilde är en hejare på att hugga efter mitt hår, det slits och rycks i det stackars håret till förbannelse..


Inga kommentarer: