tisdag, november 27, 2012

Tiden går..

Jaha, så har nästan en månad gått sen jag skrev sist. Har inte mycket inspiration eller tid till bloggen heller för den delen. Dagarna går så himla fort, vissa dagar tycker jag inte att jag hinner med mycket alls ändå svischar tiden förbi.

Nästa tisdag ska vi till USÖ för att göra tarmundersökningen på Tilde. Kommer tycka så synd om henne! Hönsmamma som jag är kommer det blir skitjobbigt rent ut sagt.. men det ska även bli skönt att få det gjort och förhoppningsvis få mer hjälp av läkaren då Tilde ökar lite dåligt i vikt. Det kanske kan ha en koppling till strulet med blodet i avföringen.. 
Igår var vi iväg till BVC för vägning, går dit med ca. 14 dagars intervall nu för att hålla koll på älsklingens vikt så hon åtminstone ökar i vikt. Hon väger nu 6180g och är 64 cm lång, min lilla skatt.

-
Eftersom att dagarna bara svischar iväg och jag inte tycker att jag hinner med någonting har jag nu skrivit en Att-göra-lista för denna vecka som jag håller på att bocka av. Försöker göra lite små saker då och då för att i slutet av veckan ha hunnit med allting. Passar på när Tilde sover middag eller när hon somnat för kvällen. Så idag har jag fått lite vettigt gjort plus att vi var iväg på babycafé en sväng, det var trevligt att träffa andra mammor och deras bebisar! 

Nej nu har jag inte tid med detta längre, ska slappa en stund innan Tildisen vaknar för mat :)

Inga kommentarer: