lördag, december 08, 2012

I tisdags var vi iväg till USÖ med Tilde för tarmundersökningen. Allt gick jättebra och Tilde var så duktig! Hon blev såklart jätteledsen under undersökningen, men jag satt bredvid och höll om henne och gav henne nappen så blev det lite bättre. Undersökningen gick så fort, på några få minuter så läkaren ville inte ge henne något lugnande då undersökningen inte gjorde ont, utan mer är lite obehaglig men att få lugnande sa läkaren kan upplevas som obehagligt för dom små också. Var skönt faktiskt att hon slapp få det, då kunde vi åka hem direkt efteråt, annars hade vi fått stanna flera timmar på sjukhuset. Och Tilde slapp dessutom bli trött och slö. Läkaren hittade lättblödande blodkärl i tarmen på henne, vilket är vanligt och helt ofarligt. Så antagligen är det dessa som orsakat blödningarna hela tiden, så jag har fått börja äta mjölkprotein igen och hittills har inte Tilde reagerat alls, magen är som vanligt och hon mår bra. Så jag HOPPAS att jag ska få fortsätta äta så här nu, törs inte ta ut något i förskott men det verkar ju som att allt berott på blodkärlen. En lättnad om hon inte är allergisk! Läkaren ska ringa upp oss om tid för att kolla på hennes kurva p.g.a. att hon ökar lite dåligt i vikt. Men det behöver inte vara något galet egentligen, hon kanske bara är en liten tjej. Både jag och Patrik är ju ganska små och har alltid varit små som barn också så hon har ju oss två att brås på. Jag hoppas ändå att hon ökat på sig bättre tills nästa BVC besök

Nåväl, nog om sjukhusbesök och dålig viktuppgång. Idag var vi på babysim, och nu verkar Tilde tycka att det är lite roligare att bada. Hon har inte varit missnöjd på något vis förut, men hon är som en stel pinne i vattnet haha! Idag plaskade hon dock lite mer och gjorde lite glädjetjut. Trist att det är sista gången nästa lördag, får se om vi bokar in oss på fortsättningskursen. Är tyvärr lite halvjobbigt att åka till Kristinehamn varje lördagsmorgon.. å andra sidan vaknar Tilde tidigt på morgonen så vi får ingen sovmorgon ändå, men man slipper stressen när man ska iväg.
Idag funderar jag på att griljera första julskinkan, om det orkas med, annars får det bli imorgon. Ikväll ska Ben & Jerrys avnjutas, som jag har saknat det. Det är en FRÖJD att få äta allt man saknat, jag hoppas jag får fortsätta med det nu också. Om inte så är det inte så lång tid kvar tills jag kommer sluta amma så det går att stå ut.

Nu har jag uppdaterat er, inget superroligt inlägg men alltid något ;)

Inga kommentarer: