torsdag, december 13, 2012

Nu ikväll har jag slängt ihop en pepparkaksdeg. Lite sent ute kanske då den ska stå och gotta till sig i 1-2 veckor, så nästa helg ska vi börja baka av degen. Hade först tänkt strunta i att baka pepparkakor, men efter att så många mammor i mammagruppen jag är med i på Facebook har lovordat dessa pepparkakor och hyllat dom till skyarna måste jag också baka dessa, pepparkaksfantast som jag ju är. Kan lätt smälla i mig en hel burk på en dag, om jag tillåter mig själv (vilket jag inte gör numera). 

Bara 11 dagar kvar nu till julafton, Tildes första jul. Ska bli så himla mysigt! Idag skickade vi iväg julkorten, men några ska vi åka och lämna själva i brevlådorna då vi har vägarna förbi.

Vår busiga lilla tomtenisse.. att ta kort på henne är ju inte det lättaste precis :)
 
Nej nu vill jag ha julafton så Tilde får öppna sina julklappar. Haha jag är som ett litet barn själv, men vill så gärna se hur hon reagerar på paketöppning och vad hon tycker om sina nya leksaker. Vi vuxna får typ inga julklappar denna jul, min familj tycker att det är barnens jul så det är Tilde som står i centrum. + att min familj är av åsikten att man bara byter pengar med varandra, vilket det ligger en del sanning i. Har julklappar att öppna ändå då jag kommer få hjälpa Tilde, mys! Nu börjar hon sitta stadigare själv så på julafton kan hon sitta själv på golvet och leka med paketen och dra i alla snören, tror det kommer uppskattas.
 

Inga kommentarer: