fredag, december 24, 2010

GOD JUL!

Jag är ju inte så mycket för jul egentligen, men visst rycks man med i stämningen när snön ligger som ett vitt täcke på marken och all fin ljusbelysning lyser i alla hem & fönster. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte skulle vilja byta ut det mot en vit sandstrand i fjärran land. Å andra sidan är jag rätt nöjd här hemma ändå, mysa med familjen och älskling på julafton, kan ju inte bli så mycket bättre faktiskt, för det bästa är att umgås med dom man tycker om!

På jul tycker jag man ska skänka alla människor som inte har någon familj, föräldrarlösa- och hemlösa barn, fattiga familjer som skulle vilja ge sina barn en mysig jul men inte kan många tankar (och självklart tankar till många andra utsatta också för den delen), och vara tacksam för att man har sin familj, oavsett om det är en liten familj eller en stor, tjock släkt - huvudsaken är att man har någon.

Nu har jag sett klart på filmen och målat naglarna röda, så nu blir det sängen för imorgon förmiddag kommer min fina förbi en sväng, vill gärna ha tagit mig ur sängen tills dess. Sen blir det att åka till mamma och pappa och äta mat med dom, mormor och syster.. och självklart myskatten! Kom just på att jag glömt att köpa en julklapp till henne.. hoppsan. Men hon går knappt ut nu på vintern så att ge henne massa kattgodis kanske inte är så bra, hon får tillräckligt ändå och blir bara rultigare.. tjockisgosgumman!

God natt & ha nu en mysig jul!

Inga kommentarer: