torsdag, december 23, 2010

skoltjafs

Nu var det längesen jag skrev något, kan säga att jag har fullt sjå med att känna mig stressad över C-uppsatsen. Det har verkligen låst sig totalt med skrivandet.. en anledning är väl att jag känner att jag inte har pejl på det här, jag hade önskat att forskningsmetodiken hade legat på en nivå som passade oss. Vi hade den kursen tyvärr med en annan klass som redan hade basic kunskaperna, vilket inte vi hade så läraren fick lägga sig på en nivå som inte passade oss då vi inte hade grunden med oss, och på en nivå som inte passade dom andra för att dom redan kunde lite mer än oss. Det är alltid lättare att förstå om man får med sig grunden, nu hoppade man rätt in i det istället och det blir aningen förvirrande, det blir så mycket och komplicerat allting. Men men det går väl tillslut, bara spärren lossnar. Hinner man inte i tid så hinner man inte, inte hela världen, bara gå upp med uppsatsen vid ett senare tillfälle. Men det vore ju trevligt att få skiten ur världen. Vet inte om jag tar för seriöst på det så det låser sig för att jag förstorat upp allt i skallen? Jaja att känna en inre stress och oroa sig och tänka på det på nätterna när man ska sova hjälper iallafall inte och löser inga problem.

Fick iallafall veta min VFU-plats här i dagarna! Min handledare har varit och föreläst för oss och jag gillade honom skarpt, väldigt sympatisk och go människa så jag tror jag kan lära mig riktigt mycket av honom. Den enda nackdelen är väl att det kostar så mycket mer att pendla till Örebro jämfört med Karlstad, vilket jag inte förstår för det är inte lika långt till Örebro. Sen måste jag till Karlstad iallafall en gång i månaden för föreläsningar så våren kommer kosta mig ca det dubbla av det jag betalar nu för att pendla per månad.. det suger lite. Landar väl på 1300kr (inräknat en resa till Karlstad också då på ett ungefär) och nu betalar jag 770kr/månad efter årsskiftet till Karlstad. Det kommer svida i plånboken då jag behöver spara pengar inför sommaren, men å andra sidan är det väl investerade pengar så det är värt det ändå.

Åh jag vill ha ett jobb...

Inga kommentarer: