torsdag, april 19, 2012

Allt såg bra ut på kontrollen hos barnmorskan häromdagen. Magen har växt hela 3cm på 13 dagar och har därmed gjort värsta språnget på tillväxtkurvan! Måste vara därför jag varit extremt hungrig den senaste tiden. 
Blodtrycket var bra, högre än vad jag brukar ha då jag normalt har väldigt lågt blodtryck, men det är tydligen vanligt att blodtrycket stiger så här i slutet av graviditeten så inga konstigheter där inte. Nästa kontroll blir 30 april, men jag tycker att pyret kan komma ut nästa helg då jag går in i v.38. Då är hon trots allt färdigbakad.


Ska bli skönt att nå milstolpen v. 37 36+0 på lördag. Skulle hon vilja komma ut då får man föda på förlossningen här i stan. Så till helgen och nästa vecka ska jag försöka samla energi och orka ta tag i städ av lägenheten. Blir lättare att städa nu när barnrummet snart är klart och vi kan flytta in alla hennes saker dit. Slippa bo i denna röra, vilken lättnad!
Nu när jag tänker efter vet jag inte om vi hinner få ordning på allt till nästa helg, eller ja det hinner vi förmodligen inte då vi ska till IKEA då och handla saker till barnrummet.. så tja, hon kan nog få stanna i magen lite till ändå när jag tänker efter. Vill även hinna fylla upp frysen med lite matlådor så det finns att ta av. 
Efter nästa helg pyret är du välkommen att titta ut!

Inga kommentarer: